pastilla-azul-portada

Taules redones VIP

DISSABTE 15 DE JULIOL DE 2023

Intervenen:
Assumpta Serna, Scott Cleverdon, Secun de la Rosa, Marta Buchaca i Fele Martínez.

Modera:
Tirso Calero.

Amb la presència de cinc professionals destacats del món del cinema, parlarem de quina és la situació de la indústria cinematogràfica espanyola i repassarem els inicis dels convidats.
Consells, anècdotes, lliçons i vivències d’aquests actors, actrius, guionistes i directors ens ajuden a comprendre millor com funciona la maquinària de fer pel·lícules al nostre país. Tots ells han sigut premiats pels seus treballs en el cinema i això també ens portarà a tractar el tema de l’èxit. Per descomptat, hi haurà espai per a parlar de la vinculació estreta que existeix en l’actualitat entre el cinema i la televisió.

ASSUMPTA SERNA

Actriu molt popular, amb una àmplia experiència a la gran pantalla, amb pel·lícules com ara “El maestro de la esgrima”, “Matador”, “Coto de caza”, “Crónica sentimental en rojo”, “Desvío al paraíso” o “Joves i bruixes”.

A la televisió, va aparèixer en sèries com ara “Brigada central”, “Tierra de lobos” o en les produccions internacionals “Sharpe” o la mítica “Falcon Crest”.Va ser una de les primeres actrius espanyoles que va treballar assíduament en produccions de Hollywood als anys 80 i 90.

SCOTT CLEVERDON

Guionista, director, coach d’actors… Nascut a Escòcia, ja fa algunes dècades que viu al nostre país.
Va participar en sèries internacionals com ara “Beverly Hills, 90210” o “Agatha Christie’s Poirot” i, ja a Espanya, va intervindre en les pel·lícules “Goya’s Ghosts”, “El mundo es suyo” o “Esclavos y reyes”.
A més a més, va posar veu a Obi Wan Kenobi en “Star Wars Episodi 1 – L’amenaça fantasma”.

SECUN DE LA ROSA

Actor versàtil que es va fer molt popular per al gran públic gràcies al seu paper en “Aída”.
Ha participat en sèries com ara “Amar es para siempre”, “Paquita Salas”, “30 monedas” o, més recentment, “Cristo y Rey”.
En cinema, ha participat en films com “Lobos de Arga”, “La mula” o “El bar”. A més, ha escrit i dirigit la pel·lícula “El cover”.

MARTA BUCHACA

Una de les actrius teatrals i guionistes més cotitzades del moment. Nascuda a Barcelona, Marta ha escrit les pel·lícules “Litus”, “Només una vegada”, “El juego de las llaves” i “Fenómenas”.
A més, ha sigut guionista de mítiques sèries de TV3 com “El cor de la ciutat” o “La Riera”.

FELE MARTÍNEZ

Actor alacantí amb una àmplia experiència en cinema. Protagonista de pel·lícules imprescindibles com “Tesis”, “Los amantes del círculo polar”, “Abre los ojos” o “La mala educación”.
Fele és una icona per a tota una generació. Guanyador d’un premi Goya, també ha deixat bona mostra del seu talent interpretatiu a la televisió, en sèries com “La unidad”, “Estoy vivo”, “Machos alfa” o “Bajo terapia”.

TIRSO CALERO (Moderador)

Ha dirigit els llargmetratges “Blockbuster” i “Carne Cruda”, i també ha participat en el guió de films com ara “Miguel y William”, “Mobbing”, “Yerma”, “Bernarda” o, més recentment, “Quan no acaba la nit”.
Ha sigut guionista de sèries com “Amar en tiempos revueltos”, “Ana y los siete” o “Cuéntame”, i creador i coordinador d’algunes de les sèries televisives més populars al nostre país (“Bandolera”, “Amar es para siempre”, “L’Alqueria Blanca”, “Servir y Proteger”).
Actualment, és guionista i productor executiu en The MediaPro Studio.

DILLUNS 17 DE JULIOL DE 2023

Intervenen:
José Pastor, Paula Prendes, Armando del Río i Laia Alemany.

Modera:
Tirso Calero.

Parlarem del boom de la ficció televisiva al nostre país, de la situació dels actors, de l’èxit o fracàs de les sèries, del paper dels directors i productors, de la figura del showrunner, de la llibertat a l’hora de crear noves produccions, del paper que exerceixen les cadenes de televisió per a qualsevol aficionat a les sèries de televisió.
Les sèries han esdevingut el gran motor de la indústria audiovisual. I no només des d’un punt de vista nacional, ja que cada vegada són més freqüents les coproduccions internacionals i els èxits globals. Els nostres ponents, amb una àmplia experiència en aquest camp, tenen moltes coses que explicar-nos.

JOSÉ PASTOR

Director de Cinema i Ficció a RTVE. Ostenta un del càrrecs clau a la indústria audiovisual espanyola ja que, tradicionalment, Televisió Espanyola ha sigut un dels grans impulsors de la nostra ficció. Anteriorment, Pastor va ser gerent de l’Acadèmia del Cinema d’Espanya.
Responsable de la posada en marxa de sèries com “La promesa” o “4 estrellas”, Pastor és un gran coneixedor de la situació actual de la ficció televisiva.

PAULA PRENDES

Actriu i presentadora amb gran popularitat. Ha participat en sèries com “Víctor Ros”, “Gran Hotel”, o “Servir y Proteger”, i a més ha protagonitzat la pel·lícula “Fugida de cervells 2”.
També ha participat en programes com “Zapeando” o “MasterChef Celebrity”.

ARMANDO DEL RÍO

Des que va irrompre a la gran pantalla amb “Historias del Kronen”, Armando és un dels actors més populars al nostre país, ha sigut protagonista en importants sèries com “Compañeros”, “Gran Reserva”, “Hospital Central”, “Sin tetas no hay paraíso”, “Bajo sospecha”, “Amar es para siempre”, “El nudo”, “El último show” o “Servir y Proteger”.
Actualment, és un dels actors de la sèrie “Yo soy la venganza”.
A més, ha començat una intensa carrera com a productor audiovisual i teatral amb Cromagnon Producciones.

LAIA ALEMANY

Nascuda a Barcelona, aquesta actriu compagina amb regularitat el teatre amb la televisió. A la xicoteta pantalla ha participat en sèries com “Amar en tiempos revueltos”, “Hispania”, “Gym Tony”, “Derecho a soñar” o “Hit”.
En el teatre, ha protagonitzat obres com “Danny y Roberta” o “Tarántula”.

Desplaça cap amunt

Subscriu-te a la newsletter

No et perdes res del nostre festival.

FUNDACIÓ MEDITERRANI com a responsable del tractament i legitimat pel seu consentiment tractarà les seues dades amb la finalitat de gestionar l’enviament d’informació i prospecció comercial i enviament de butlletins informatius. No cedim la informació a tercers excepte per imperatiu legal. Té dret a accedir, rectificar, oposar-se i suprimir les dades, així com altres drets, com es detalla en la segona capa d’informació. Pot consultar informació addicional i més detallada sobre Política de privacitat i Protecció de les seues dades personals.